27 augusti 2008

En hård dags shopping

Eftersom vi inte hann med all shopping som vi hade tänkt i måndags blev det mer av den varan idag - en heldag på stan, närmare bestämt. Lunch på Waynes Coffee (bakad potatis med lax- och ricottaröra och sallad) och besök på nästan alla affärer vi (jag och S) kunde komma på... Fast i slutet var vi något matta och skippade Indiska.

Det här fick följa med hem (och om jag hade haft en digitalkamera hade jag fotat á la modeblogg, men nu har jag ju inte det...):
  • En messengerbag (svart med färggrannt mönster) från Åhlens. Väskan jag köpte i måndags fick mycket riktigt åka tillbaks till affären...
  • Vinterskor, svarta, ankelhöga, fodrade och med dragkedja, från SkoSöder - dock inte de jag kollat på tidigare.
  • Ett par smårutiga mörkgråa byxor från H&M.
  • En lång svart collegetröja med korta ärmar, från Cubus(!). Det var första gången jag handlade där...
  • Ett svartvitrandigt linne från KappAhl.
  • Två söta pins från Bokia (eller vad den bokhandeln heter nuförtiden, för det är inte Bokia längre).
  • En jäkla massa böcker.
Hm... var det allt? Ja, det var det nog. Det låter lite, nu när jag räknar upp det... men då var vi ju inne i ännu fler affärer plus att jag provade en massa kläder som inte passade. =(

Jo, och ett 10-pack CD-RW-skivor till D...

*Uppdatering* Jo, det var ju en grej till! Närmare bestämt ett par fladdermusörhängen från Ur&Penn.

Inga kommentarer: