10 maj 2009

Diverse

Igår var det födelsedagsfika hela dan, A fyllde massor av år ;) och bjöd på daimtårta, kakor och bullar (från min frys, jag ville bli av med allt fikabröd så jag tog med mig två påsar kanelbullar...), te och kaffe. När fikat var uppätet blev det mat, lite korv & köttbullar och diverse grön- och rotsaker i ugn, och brädspel. Jag var alldeles för trött för att orka sätta mig in i ett nytt spel så jag agerade publik och timglasvändare. Men efter att ha tittat på ett antal omgångar av Roborally så skulle jag nog kunna spela det jag med nån gång... Det blev en ganska tidig kväll (för att vara vi), så jag avslutade den hemma i soffan med att se klart The Two Towers.

I fredags var det Star Trek-kväll som vanligt, jag och D har ju ägnat åt oss att se igenom Star Trek 1-10 tillsammans med T&B så i fredags blev det nummer 7 och 8. Jag ägnade mig åt frysrensning även då och tog med morotsrutor och anisbröd, T&B stod för chips och dipp.

Och ikväll blir det mer Star Trek, nummer 9 och 10, och middag - vi ska göra quinoasallad (svart quinoa, fetaost, körsbärstomater, ruccola och vinägrett) och servera med kyckling, stekt halloumi, hummus och tzatziki. T&B står för efterrätt/snacks, det verkar som att det blir glass. (Eventuellt så äter jag hallon med vispad grädde istället, det har blivit alldeles för mycket kolhydrater den här helgen...)

Imorgon är det den stora Star Trek-finalen, då ska vi gå och se 90210*!

*(Eftersom den nya Star Trek-filmen inte verkar ha nån undertitel så är den härmed omdöpt till 90210, alternativt Bevely Hills in Space.)

Inga kommentarer: