04 maj 2009

Valborg + helg

Jaha, snabb redovisning av helgen då!

Torsdag - Valborg:

Sillunch på BC3 tillsammans med ett gäng sluskar, mest hedningar och annat löst folk. Grillning på kvällen. Stor humor när ett gäng överförfriskade pojkar skulle försöka få igång grillen... Med det gick bra, inga personskador. Senare på kvällen gick vi ner till brasan på Heden och tittade på musikfyrverkeri (som var en timme försenat), och sen gick jag och D hem.

Fredag - 1 maj:

D gick för att städa BC3, men jag hade inte lovat bort mig på såna dumheter utan åkte istället iväg på födelsedagsfika. Mycket gott fika, men jag avhöll mig från att äta mer än två hembakta biskvier och en liten chokladboll. På kvällen gick vi över till T&B och såg Star Trek.

Lördag:

Filmkväll hemma hos S&A. Vi såg Blade Runner och Trainspotting samt en show med Pablo Francisco (som är extremt sexfixerad, måste jag säga). S gav mig The City & the City som hon köpt på SF-bokhandeln.

Söndag:

Mer Star Trek hos T&B. Vi tänkte försöka se alla tio filmerna innan vi går och ser den nya (a.k.a. Star Trek 90210). Igår blev det nummer 3 och 4.

Inga kommentarer: