22 maj 2009

Ugh gruff

Jag är sjuk. D är också sjuk, så antingen är det nåt vi ätit eller så har vi bara smittats av varandra... vaknade i natt av att jag mådde extremt illa, gick upp och kräktes, somnade om, upprepade proceduren tre gånger... då kom jag fram till att jag kanske skulle skippa simningen idag.

När jag vaknade "på riktigt" var jag extremt matt och svag, men vi tog oss ändå iväg till affären och handlade anti-magsjukemat (gröna äpplen, saltiner, coca cola och fil. Och färska jordgubbar, för de såg så goda ut) och nu har vi båda legat och sovit fram tills nyss. Förhoppningsvis är det bara nåt sorts 24-timmarsvirus, vi känner oss lite bättre nu... om än ganska matta. Och jag tror att jag har feber också.

3 kommentarer:

Fia sa...

*tycka synd om*

Mor sa...

Vet precis hur du kände dig.
Jag låg och spydde i går natt massor av gånger (HUR hade jag lyckats få i mig allt det där) så jag också å var heeelt slut igår, orkade inte ens ut med dogsen förrän vid 22tiden, fick skaffa hjälp för dem - DÅ är jag sjuk!

Rebecca började kräkas redan i förrgår natt, hon trodde hon blivit matförgiftad kvällen innan och stackarns som skulle iväg och döma sin första match samma kväll.

Hon i sin tur måste ha blivit smittad av nån, men vet ännu inte vem vi ska skylla på.. Marion har förhoppningsvis klarat sig. Verkar va en 24-timmars i alla fall. Undrar om mormor blivit sjuk hon också?

M's mor sa...

Fia; va? har du klippt dig! Du ser jättetjusig ut :-)