17 februari 2009

Nytt i vardagsrummet

I´m not here... goes inredningsblogg! Nä, men i förrgår rasade en av tavlorna i vardagsrummet i backen, och ramen (som redan tidigare var en smula ansträngd av att ha rasat i golvet vid flera tillfällen) sprack på flera ställen. Alltså var det dags att plocka bort den helt och även byta motiv i tavelramen som var kvar. Jag grävde i förrådet efter kartongen med tavlor (som naturligtvis stod längst ner i en trave med kartonger) och så här blev resultatet:


Jag vill egentligen måla om väggen också (igen, när vi flyttade in var den mörkbrun) men det får bli ett senare projekt. Om det nu blir av alls.

(Jo, förresten, tavlan som rasade plockade också med sig kontakten till golvlampan... eller ja, kontakten är ju kvar, men de där piggarna som man sätter in i vägguttaget bröts av. Så nu måste D leka elektriker nån dag för att laga kontakten samt peta ut piggarna ur vägguttaget.)

4 kommentarer:

Minellie sa...

Aj, lät som en tung tavla ;)
Impad av att den lyckades bryta av kontakten helt måste jag erkänna!

Hur går det för dig med viktandet förresten? Det går "sådär" för mig, motivationen tryter...

Martina sa...

Den var inte så tung, men den måste ha träffats precis rätt...

Nja, det går väl sådär för min del också - jag går ner ett halvkilo en vecka, och sen upp lika mycket nästa vecka. Börjar mer och mer kika på LCHF nu faktiskt, eller åtminstone en väldigt strikt GI-kost eftersom jag fortfarande vill kunna äta bönor etc.

Fia sa...

Snyggt, snyggt! Katter på tavlor brukar ju vanligtvis bli litet för tuttenuttiga, men det där undvek snyggt att hamna i sötfällan med sin hemtrevliga french/boheme-touch.

Martina sa...

Usch ja, när jag bodde i dubbletten på professors 15 så satt det en horribel kattaffisch på dörren, rosa med en fluffig vit perser på... men jag har faktiskt några katt-tavlor i sovrummet också som inte heller är puttenuttiga.