03 februari 2009

Rensa i röran 1: garderob

Nu har jag rensat i garderoben, som jag egentligen skulle ha gjort förra veckan. Men, bättre sent än aldrig.


Resultatet: det här ska till Röda korset.

Dessutom blev det 1½ kasse med saker som ska slängas, och ett par grejer som ska 1. tillbaks till sin rätta ägare, samt 2. eventuellt ges bort till en kompis.

Nu har jag förstås en proppfull tvättkorg med kläder som ska tvättas och sen gås igenom, för det finns grejer som jag använder men egentligen inte vill ha - jag använder dem bara för att de finns där. Och jag måste nog börja skriva en lista på saker jag måste köpa, t.ex. långkalsonger. Bra att ha på vintern, men alla par jag har (hade) är trasiga på ett eller annat sätt...

4 kommentarer:

Fia sa...

Vad duktig du är! Hur känns det efter första utrensningen då? Ur feng shui synpunkt så skall man ju må bättre psykiskt av det också, har du märkt av något av detta?

Martina sa...

Mja, jag är ju inte så stor på det där med feng shui...

Men jag känner att det är dags att börja rensa så att man inte blir så här:

http://plonkmedia.info/crazymum/

=)

Fia sa...

Det är min svärmors hus om några år.. ;)

Martina sa...

Du kanske borde skicka den där länken till henne? Som ett varnande exempel...