08 februari 2009

Paltschwimmen

Eller nä, inte riktigt. Men idag har vi varit hos pappa och ätit palt med anledning av äldsta lillasysterns 23-årsdag (i fredags, grattis i efterskott). Fyra paltar blev det. D åt sex stycken, och ett glas samarin efteråt. =)

Stor släktträff var det dessutom; alla syskonen med respektive, två syskonbarn (båda snart tre år) och ett bonussyskonbarn (snart fyra år) - och ett syskonbarn i magen, fick jag veta dessutom. Veta och veta förresten, det syns ganska tydligt... Men jag var tvungen att fråga ändå, för säkerhets skull. =) Så i slutet av maj blir jag moster för tredje gången.

Och det vräker ner snö. Spännande att köra var det... Vi fick inte ens igång vår bil (den står inte på motorvärmarplats just nu, och den startar definitivt inte i -20 utan motorvärmare) utan var tvungen att låna grannens. Men varför blir det vinter och kallt NU? Hade den inte kunnat komma runt jul istället?

P.S. Jennie och Moa - jag har försökt kommentera på era bloggar, men det ser inte ut som att komentarerna kommit fram... eller har ni nån sorts godkänna-funktion så att kommentarerna inte syns direkt?

11 kommentarer:

Anonym sa...

kan man få länkar till systrarnas bloggar måntro?

Martina sa...

De finns i min blogroll: Moas vardag och Jennie - En del ur mitt liv.

Anonym sa...

Konstigt att du inte kan kommentera?? Har inte sett till några från dig :s iof så har jag en godkänna funktion men jag om nån borde ju se då

Anonym sa...

Hej dotra.
Detta är en liten småtramsig “utmaning” som du absolut inte behöver ställa upp på men det vore ändå intressant om du gjorde det eftersom du faktiskt har en kamera (och dessutom gillar de här bloggutmaningarna har jag sett ;-) )
Reglerna är enkla; Gå till din 6:e bildmapp och välj din 6:e bild som ska infogas i ett inlägg på bloggen. Därefter skickar du utmaningen vidare till några nya bloggare!

Kram påräj.

//Mor.
(Passar på att hälsa till både Jonna och Moa när jag då ändå hamnat i samma kommenter :-))

Martina sa...

Moa: men nu har du ju hittat hit iallafall. =)

Mor: den har jag redan gjort!
http://notyourentertainment.blogspot.com/2009/01/utmanad.html

Anonym sa...

Det har jag , plus att jag hittade din kommentar..av nån anledning hade den hamnat i spam mappen :S men nu är du godkänd hur som helst =)

Anonym sa...

Hej hej tillbaka till Lene föressten! =)

Anonym sa...

Kära dotra. Jag har nog missat den. Men nog måste du ha tagit fler foton sedan dess? hahahahaha He jär bara å börja räkna igen de..

Martina sa...

Sjätte mappens sjätte bild, det är den bilden.

Anonym sa...

Som för Moa så hade du hamnat i spam mappen. Men förhoppningsvis kommer det att funka i framtiden :-)

Martina sa...

Aha, ja, jag verkar hamna i spam-mappen ganska ofta när jag kommenterar på wordpress...