05 februari 2010

Flytthjälp

Moderskapet håller på att flytta och i veckan har jag hjälpt till lite med att bära grejer, laga mat, sätta ihop möbler, laga lite mer mat... Hon bor numera i en lägenhet ungefär 2½ minuters gångväg från oss, fast det är inte färdigflyttat än på långa vägar förstås. Och idag var vi en sväng på Rusta och då hittade hon en tapet som hon bara måste sätta upp i köket - förutom allt det hon ska tapetsera i gamla lägenheten... ja ja, hon är sån (och fondväggen i köket är hemsk).

Iallafall, idag lagade jag både lunch (korv och makaroner, inte så betungande) och middag (paj med skinka, broccoli och diverse andra grönsaker) hemma hos henne. Lunchen för att hon ö.h.t. skulle få i sig nån mat, och middagen för att bjuda dem som hjälpt till med flytten, fast det var flera som inte kunde komma vilket var tur för då behövde jag bara göra en paj (i långpanna) istället för två.

Imorgon ska jag fara och simma, första gången sen... början av december, tror jag. Mitt i natten dessutom (10.58-bussen) så nu måste jag nog gå och lägga mig, så att jag tar mig upp...

2 kommentarer:

Fia sa...

Mitt i natten, bwahaha

Martina sa...

Ja, okristligt tidigt när man går och lägger sig vid 02-02.30 i vanliga fall.