02 januari 2008

Ett helt nytt år

Ack ja, nu är det ett helt nytt år. So far känns det ungefär som det gamla, den enda skillnaden är att man ska komma ihåg att skriva betald -08 istället för -07 på räkningarna.

Nyårsaftonen spenderades först med att flytta grejer (en av sluskarna flyttade till ny lägenhet några gårdar bort), dekorera BC1 med ballonger & serpentiner och så småningom även med att lite sporadiskt se Grevinnan och betjänten, äta, snacka skit och sedan gå till Kåren för att titta på fyrverkerier. Jag är mycket imponerad över mig själv för att jag orkade stanna kvar på Kåren till de stängde, men så var det ju ganska mycket gamlingar där som man inte träffat på ett tag.

Dock fanns det nästan inga sittplatser, och efter omkring 4 timmars stående samt promenaden tillbaks till BC1 bestämde sig mina fötter sig för att de inte ville vara med längre, så jag gick hem och sov. D kom enligt egen utsago hem nån gång frampå förmiddagen och nyårsdagen firades (efter städningen av lokalen) med hamburgare på MAX; ingen av oss kände för att laga mat.

Och jag bröt av en nagel på bildörren eftersom den fastnade när jag skulle öppna den. Så nu har jag ett fint Nalle Puh-plåster på vänster långfinger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra Hurra
Det är tvåtusenåtta ida´!
Eller om det är tjugohundraåtta?

Vilket år är det egentligen?

Anonym sa...

Tvåtusenåtta säger jag...