14 januari 2008

Ok, så här är det

Jag har tittat på min uppsats i omkring 10 minuter idag, och ändrat några fotnötter (genom rent och skärt fusk). Tills på fredag ska jag ha skrivit avsnittet "Källmaterial", och blotta tanken på att jag måste gå igenom ett antal böcker för att kunna skriva skiten får mig nästan att börja gråta. Blotta tanken på uppsatsen och de ca 5 månaderna jag har kvar att plugga innan jag är färdig med en utbildning till ett jobb som jag inte vet om jag vill jobba med får mig faktiskt att börja gråta. Jag vill inte mer. Hjälp mig.

7 kommentarer:

Sooz sa...

Kanske det här kan muntra upp dig. Ett jobb för någon med bibloteksutbildning som inte innebär att vara tevlig mot människor hela tiden: http://platsbanken.ams.se/direkt/45/080114,130100,240903,11,1235745.shtml

Jag skulle söka det själv om jag kunde :)

Maud/En bok om dagen sa...

Kom igen! Bit ihop och kämpa på, även om det är motigt. Din examen kommer säkert till nytta även om du inte vill jobba som just exakt bibliotekarie senare. Satsa på att skriva en uppsats som du kommer att vara stolt över länge efter det att den är klar. Du framstår som en klok människa, så jag tror på dig och din uppsats.

Nu hojtar min ena tonårstös att jag måste komma och fika. *springer iväg*

Anonym sa...

Sussi: jag kunde inte öppna länken.

Nina sa...

tja, jag kan ju trösta dig med att du inte pluggar i borås iaf (liten tröst kanske men skolan här suger!)...jag försöker tänka att huvudsaken är att jag får ut en examen, sen får jag se vad det blir. jag har inte ens börjat på min uppsats än och jag misstänker att jag har tagit mej vatten över huvudet.

hoppas att det känns bättre snart,jag tycker att du ska titta på jericho och äta popcorn!

Anonym sa...

Ok, testar så här: Klicka på mitt namn så borde du komma rätt.

Anonym sa...

sussi: jepp.

Anonym sa...

Dotra, du är bara skraj för att bli klar. Ingen vet det bättre än jag ;-)

kram
d.ö modern