26 september 2008

En vansinnig shoppingspree

För att fira att jag fått a-kassa och alltså är rich, rich, rich! tillbringade jag dagen på stan tillsammans med S (fast först var vi duktiga och simmade) och brände pengar.

Följande saker införskaffades (men då är jag inte helt säker än på att allt kommer att få stanna):
  • Ett par skor på Ecco (skorna var dock av ett annat märke) som jag inte kan hitta en bild på, och som vanligt äger jag ingen digitalkamera. De är bruna, typ brogue, och har jävligt hög klack. Det mest onödiga köpet och det första som ryker om jag bestämmer mig för att lämna tillbaks nåt... men de är väldigt fina. Jag vill matcha dem med ett par multirandiga strumpor, det tror jag blir fint =).
  • Två eyeliners (lila och grön) samt ett turkosaktigt nagellack från Phasion (hyfsat ny sminkaffär). Där köpte jag också en sorts peelinghandske för att ta bort hårväxt från t.ex. benen, den var billig så jag tänkte att jag kunde testa den.
  • En klänning, en långärmad svart topp, ett mörkblått linne (klänning? ganska långt är det, och i empirestil - dock med spaghetti-axelband) med stjärnor och en virkad brun tunika med mormorsrutor(!) som är anledningen till att den svarta toppen följde med hem - den sticks, och jag måste ha nåt under den. Tunikan är dessutom det jag är mest osäker på... Allt från Indiska (förstås). Inga bilder här heller...
  • Ett till par fladdermusörhängen från Ur&Penn, för ett av de gamla har förlorat ett öga. Från samma ställe blev det också ett par solglasögon (ok, sommaren är slut, men det var rea) - svarta med små dödskallar på skalmarna =).
  • 1 hekto genmaicha (japanskt te) från Kahl´s. Ohyggligt dyrt, där ska jag inte köpa det igen...
  • Diverse matdetaljer från Chim´s Orientaliska, vår lokala thaishop.
Det var nog allt. Hittade en kjol på Indiska som jag inte ens vågade prova, i händelse av att jag skulle vilja ha den också, men jag ska eventuellt tillbaks dit nån annan dag och prova den iallafall... Det jag faktiskt var ute efter, ett par snyggare mysbyxor, hittade jag däremot inte!

1 kommentar:

Fia sa...

Det låter inte helt dumt det där. Jag funderar på att unna mig ett par walking-dojor...