05 september 2008

På önskelistan

Nu är det ju inte såå långt kvar till jul, så jag tänkte att jag skulle börja göra en önskelista för jag kommer alltid på saker lite då och då som jag önskar mig, och sen så försvinner det igen - så varenda gång nån, typ mormor, frågar vad jag önskar mig så säger jag: öööhh... vet inte.
  • En digitalkamera. Ingenting fancy med en massa olika objektiv och så, bara en schysst "idiotkamera" som inte har en massa inställningar som jag behöver pilla med.
  • Ett Personal Library Kit. Just for fun.
  • Kokböcker: Mina fastrars mat av Paulo Roberto, Två systrars söta av Monica och Lisa Eisenmann (eller vad de nu heter), A Piece of Cake av Leila Lindholm, Hemma hos Jamie av Jamie Oliver, Matbröd av Tulla Grünberger... och andra roliga kok- och bakböcker.
  • Twin Peaks - gold edition (båda säsongerna i en box).
  • Firefly-boxen.
  • Morden i Midsomer, alla säsongerna (eller iallafall säsong 1).
  • Tåstrumpor. Helst multi-randiga. Tyvärr hade just de (multirandiga och "höstrandiga") jag ville ha försvunnit från webbshopen där jag hittade dem... Typiskt.
  • De här örhängena.
  • Nemi-boken nummer 6.
  • Ett sånt här, sånt här, sånt här eller sånt här förkläde. Eller nästan vilket förkläde som helst från den sidan... väskorna och tygkassarna är också jättesöta.
  • Star Trek: TNG, alla sju säsongerna (eller säsong 1 till att börja med).
  • House of Eliott, 3 säsonger.
Och jag VET att det var nånting mer som jag tänkte på - i samband med tanken på en digitalkamera för några dar sen, men jag tror inte att det var nånting teknikrelaterat. Se där, guldfiskminnet har slagit till igen!

1 kommentar:

Arina sa...

Jag brukar också skriva önskelista i god tid men ändå köps min present i sista veckan, ofta med resultatet att den inte hinner komma i tid. Suck.