19 september 2008

Östersundsresan

Nu är jag hemma igen från Östersund; det var extremt drygt att köra ner själv (nog för att jag gjorde det i augusti också, men då var ju D med som sällskap iallafall. Den här gången var jag helt själv.) och jag kommer aldrig mer att köra kustvägen för den tar faktiskt mycket längre tid trots att den är i princip lika lång som inlandsvägen. Jag körde ner i onsdags, var på intervju på torsdan och körde hem idag. Under mellantiden sov jag på soffan hemma hos C.

Intervjun gick bra, tyckte jag, men jag vet förstås inte än om jag fått jobbet eller inte. Det får jag veta i mitten/slutet av nästa vecka. En oväntad sak var dock att tjänsten hade blivit ändrad hux flux (typ dan innan jag var där) från bokbussbibliotekarie till systembibliotekarie-med-katalogiseringsansvar-och-inköpsansvar... Ett plus med det var att jag var den enda som blev intervjuad under den premissen (och jag var dessutom den sista att bli intervjuad), ett minus är att hela den där katalogisering i Libra/systemansvarig-biten kanske inte riktigt är min tekopp - jag är inte tillräckligt kunnig helt enkelt. Men men, vi får väl se... Det var hursomhelst fortfarande en 50%-men-troligen-75%-tjänst (pga av att en av biblioteksassistenterna är tjänstledig på halvtid i två år till för att hon pluggar till bibliotekarie, och på det biblioteket blandar de arbetsuppgifter rätt friskt, så på det sättet skulle det vara rätt trivsamt att jobba där).

Jag hoppas att det besvarar alla frågor... Jo, förresten, om jag får jobbet så börjar jag 27 oktober. Inte mycket till marginal där för att fixa boende etc.

Jag passade också på att testa en till Ben&Jerry´s-smak (vi hyrde några filmer igårkväll, och Videoteket hade glass också...), nämligen:

Fossil Fuel - vaniljglass med browniebitar, chokladdinosaurier(!) och virvlar av chokladfugde. Mycket god! Kan definitivt rekommenderas. Det är mycket choklad, men inte lika mycket av ett slag i magen som chokladglassarna-med-chokladbitar (ex. Chocolate Fudge Brownie).

Och när jag kom hem väntade goda nyheter: AEA har beviljat mig ersättning (i 174 dagar till, eftersom det är en fortsättning på ersättningsperioden som jag påbörjade... 2005? När jag var med i Alfakassan iallafall.) och jag vet inte hur de räknade ut mitt dagsbelopp - jag hoppas bara att det inte kommer ett brev nästa vecka där det står "tyvärr, vi räknade fel" - men jag får MAXBELOPPET! 680 kr/dag! Helt sjukt ju. I´m rich, rich I tell you!

Ja, några månader till iallafall...

3 kommentarer:

Minellie sa...

Grattis!! Både till den lyckade intervjun och pengarna =)

Det är alltid bra om de tkänns bra eftersom det tyder på att dyu utstrålade självförtroende under intervjun, vilket är en av de absolut viktigaste personliga egnskaperna (så länge det itne går till överdrift i alla fall...)
Jobbet är ju i stort sett ditt redan!! *hoppas för din skull*

Fia sa...

Jag tror också jobbet är så gott som ditt! Btw, jag fick nyligen besked från försäkringskassan om att jag skulle få förhöjd dagspenning och sen skickade de ett meddelande med "tyvärr, vi räknade fel." Det suger... Så det är alltid bra att vänta med stora inköp tills pengarna är på kontot iaf... =/

Martina sa...

Apropå AEA så räknar jag kallt med att ett "tyvärr, men vi räknade fel" kan komma när som helst - kanske om ett år eller så, så att jag blir återbetalningsskyldig. Det är så de jobbar, de små lössen...