09 september 2008

Fler frågor och svar

Kommer härifrån.

Vilken svordom använder du mest? Fan, förmodligen.
Äger du en iPod? Nej, men en mp3-spelare.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Olika. Det beror på när jag ska stiga upp.
Hur många resväskor äger du? En.
Använder du flip-flops? Ja, när jag åker och simmar (jag har fobi mot badhusgolv).
Var köper du dina matvaror ifrån? Affären.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Ta bilden.
Vilken var den senaste filmen du såg? Porco Rosso.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? En vän. Eller flera vänner. Helst inte en barnfamilj.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Efter att ha betalat av studielånen och gjort en ögonoperation (jag har -8,50 samt -7,50 i synfel) så skulle jag köpa en Mini Cooper.
Har någon någonsin kallat dig lat? Ja. Jag är ganska lat.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Ja och nej. Jag tar medicin som bland annat har bieffekten att man blir trött av den, men inte specifikt för att somna.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? CD-spelare?
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Sandi Thom och Amy MacDonald är två nya upptäckter som jag gillar. Annars så håller Metallica alltid i längden...
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Om nån hade gjort det så hade jag väl knappast avslöjat det här.
När var senast någon stötte på dig? Tja, det beror på vad man menar med "stöta på".
Vad åt du till middag senast? Tacos.
Använder du huvtröjor? Ja.
Kan du vissla? Ja.
Vem var den senaste som ringde dig? Mamma, tror jag.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? På Liseberg älskade jag Flumeride när jag var mindre. Har inte varit där på kanske 15 år nu.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja, ibland sitter de bakom mig.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 0920.
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, och det gör jag fortfarande (Simpsons, Disneyfilmer, anime).
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ingen aning. I vadå? Kvadratmeter?
Hur många syskon har du? Fem (fyra halvsystrar och en styvsyster).
Är du blyg inför det motsatta könet? Ja, ibland.
Vilken film kan du alla replikerna till? Matrix, Sagan om Ringen (alla tre filmerna), Stolthet och fördom (tv-serien).
Äger du några band t-shirts? Ja, Varnagel.
När flög du senast? Borde ha varit sommaren... 2004? När jag var nere i Simrishamn iallafall.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fem.
Läser du för skojs skull? Eftersom jag inte är student längre så läser jag bara för skojs skull.
Pratar du några andra språk? Engelska.
Diskar du din egen disk? Ja, för det mesta. Ibland diskar min sambo.
Har du gråtit offentligt? Framför en annan person, ja.
Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Ja, tatuering. Har inte riktigt bestämt motiv dock (och det ligger inte i budgeten heller).
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Nej. Hälften-hälften. Alltid.
Kan du kasta macka? Nej. Eller jo, en limpmacka kan jag förstås kasta. Eller knäckebröd.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
Vad har du med dig in på bion? Biljetten.
Vem var din favoritlärare och varför? Sonny, min lärare i lågstadiet. Han var väldigt laid-back.
Har du dejtat någon av en annan religion? Tja, jag är kulturellt kristen men ateist... men har nog inte dejtat nån som varit annat än kulturellt kristen (och vad jag vet inte heller nån som varit aktivt troende).
Vad har du för väder? Soligt, verkar det som.
Har du en blogg? Nej, två.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Historia. Fast jag avskydde läraren. Engelska och svenska var också bra, och jag gillade den läraren.
Gillar du att flyga? Nej.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Intelligens.
När sov du senast på golvet? Vet inte. Länge sen. Förmodligen när jag var i Örebro med spexet.
Vilken är din favoritdrink? White Russian, just nu.
Gillar du din boende-situation? Nja, den duger. Hade velat ha nånting större och fräschare.
Vilken är din mammas hemstad? Födelseort: Narvik. Men hon har nog bott absolut längst i Luleå.
Din pappas hemstad? Morjärv.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Minst 7, helt 9.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej, definitivt inte. Idag ska jag fara med ett par grejer till återvinningen, det är min dag.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej.
Vilken är din favoritfrukt? Melon, ananas, banan, nektariner... jag har inte bara EN favoritfrukt.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ja.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 27.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Enormt.
Tror du på liv på andra planeter? Ja, det är väl självklart. Universum är oändligt, alltså måste det finnas ett oändligt antal planeter med liv.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg? Hm... Jag vet faktiskt inte.
Tror du att Gud är man eller kvinna? Totalt irrelevant. Dessutom tror jag inte på Gud. Om om Gud faktiskt finns, så är h*n en total skitstövel och förtjänar inte att bli trodd på.
Vad var det senaste du åt? Frukost. Hembakt bröd med leverpastej och smörgåsgurka.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det beror på. Jag har vänner av båda könen.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Tror det var pappas idé, efter en person i en tv-serie (!).
Gillar du senap? Ja.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Världen är emot mig.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nej.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Enid från Ghost World möter Elinor Dashwood från Förnuft och känsla, med inslag av Wednesday Adams.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej.
Tycker du om att krama folk? Ibland.
Skulle du säga att du är trendig? Nej, definitivt inte.
Äger du en digitalkamera? Nej.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Kate Beckinsale, Maud Adams.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja.
Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger. Säkert fler också.
Tycker du att du är attraktiv? Till och från.
Vad är du allergisk mot? Solljus, korkade människor, kokande vatten och bly i hög hastighet. Ingenting matrelaterat dock. Däremot finns det saker (oliver, ingefära, kapris, lakrits t.ex.) som jag inte äter.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Jens, tror jag mamma har sagt nån gång.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Alla som vill svara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp, du är döpt efter rollkaraktären Martina i Babels hus eftersom din far ansåg att skådespelerskan som spelade henne var supersnygg hahahaha

Och Catja och Elvira är mycket tjusiga tilläggsnamn - faktiskt!