18 mars 2010

Hollywoodfru

Nu har jag tittat på två avsnitt av Svenska Hollywoodfruar (de två som kommit i säsong två), men egentligen är det bara Maria Montazami jag vill se, de andra är inte alls lika roliga. Hennes hem är så otroligt amerikanskt och tacky med alla tofsar och julgranen var - en Disneygran, så OTT att det nästan var löjligt. Men samtidigt är det ganska fint, på ett överdrivet sätt.

Jag tycker att D kan bli klar med sin utbildning, utveckla ett asbra datorprogram och bli stenrik så att jag också kan få bli en Hollywoodfru. Eller åtminstone lyxhustru, för det viktigaste kriteriet för att vara Hollywoodfru är tydligen att man måste vara blond. (Blont hår - jag tror inte att man nödvändigtvis måste vara korkad även om Anna Anka är en av de dummaste människor som traskat på jorden.) Eller är det så att amerikaner inte tror att man är svensk om man inte är blond? Det kan vara så.

Inga kommentarer: