05 december 2007

Blandad kompott

Apropå Lovefilm, det här är de åtta filmer som jag har som förstahandsval på min Lovefilm-lista:

Annie (1982)
Brazil (1985)
Death of a President (2006)
En förtrollad april (1992)
Everything is Illuminated (2005)
Fast Food Nation (2006)
Little Miss Sunshine (2006)
Min granne Totoro (1988)

Blandad kompott, eller hur? Det är det som är så bra med Lovefilm - man gör en lista på alla filmer man vill se, rankar dem 1 (skicka så fort som möjligt), 2 (skicka när de blir lediga) eller 3 (spelar inte så stor roll), och sen får man hem dem i brevlådan. Det är lite som att ha Winamp på shuffle, man vet aldrig vilken film man får nästa gång. Och det gör också att man ser filmer som man aldrig skulle ha sett annars - för att man inte hört talas om dem eller av något annat skäl, som att man inte kan hitta dem för nedladdning eller inte vill betala 50 kr/st för dem på Videoteket. Som det är nu får jag (ungefär) 8, ibland 10, filmer för 199:-

Utan Lovefilm hade jag antagligen inte sett filmer som Tristram Shandy, A Scanner Darkly, Mirrormask, The Fountain, Kinsey eller Ghost World - allihop filmer som jag tyckte var jättebra.

Inga kommentarer: