30 december 2007

Nyårsshopping

Tyvärr inte något roligt som kläder/böcker/annat kul, utan dekor & efterrätt till nyår. Vi har snurrat runt på DollarStore, Ö&B, Ica Maxi, Rusta och Willys för att kunna få ihop allt vi skulle ha - pappersduk och värmeljus (Rusta), papptallrikar, plastglas och serpentiner (Ö&B), billiga snacks (DollarStore), ballonger, efterrättsdetaljer och Trocadero (middagsdryck till mig) på Ica Maxi... och coca cola (dvs. groggvirke till D - han ska dricka rom & cola på nyår) på Willys, för det var, otroligt nog, slut på Ica.

Nyårsmenyn, komponerad av Kindfalk och till viss del mig och D, blir som följer:

Förrätt: Löjromstoast med creme fraiche och rödlök (how 80´s!)
Huvudrätt: Svartvinbärsglaserad fläskfile med nån sorts aioli och potatiskaka med västerbottensost (jag frågade Kindfalk om vi inte skulle ha "konfiterade tomater"* till också).
Efterrätt: Vanilj- och passionsfruktspannacotta med fruktsallad.

Dryck efter eget val, och lite chips av diverse smaker som aptitretare och tilltugg efter maten...

*Vi var på Waldorf och käkade middag i torsdags och till min mat (grillad lammrygg med rostad vitlökssky och potatiskaka) hörde det konfiterade tomater. Jag var mycket fundersam på vad detta kunde vara - det visade sig att det var lätt skållade körsbärstomater. Gott - och dyrt! - var det iallafall. Sen gick vi på bio och såg Bee Movie.

Inga kommentarer: