03 december 2007

Äntligen!

För att citera Gert Fylking... min gamla dator är historia. D ägnade gårdagskvällen åt att skruva ihop och installera sin andra dator åt mig, och ännu lite senare på kvällen ägnade jag mig åt att tanka hem alla (eller de flesta) program som jag behöver. Nu saknar jag Adobepaketet (Photoshop, Illustrator och InDesign, främst) och PowerDVD, annars är jag all set. Och nu kan jag spela Heroes 5, nånting som var helt omöjligt på min gamla burk...

För övrigt var det ju adventsfika hos F&T igår - F tyckte att vi inte glupade i oss tillräckligt mycket men jag tycker att vi gjorde ifrån oss ganska bra med tanke på att Erik inte var där =). Mor ringde på förmiddagen och ville att vi skulle komma över på "juldag" (baka lussekatter, se Grinchen och klä granen - ja, hon klär granen på första advent) men det blev inte riktigt tid för det...

Dagens överraskning stod D´s pappa för - han kom förbi på kvällskvisten och informerade om att han vunnit på Postkodslotteriet. Det var det jävligaste, jag var mer eller mindre övertygad om att Postkodslotteriet var en bluff - ungefär som pyramidspel eller Bingolotto.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Två överraskningar i en. Det börjar likna Kinderegg...

1) Har du en sån här blogg också??? Det hade jag missat! Har du missat att jag också har en blogg om normalt liv???

2) KAN man vinna i Postkodslotteriet, alltså????????
*ritar kors i taket*

;-)

Martina sa...

1. Nej, jag har varit och tittat på din andra blogg =). Jag brukar inte annonsera så mycket om den här bloggen, om folk hittar hit via bokbloggen så är det ok (annars hade jag ju inte länkat). Den här bloggen fanns först dock.

2. Ja, visst är det märkligt? Tydligen sänds det på fredag.