16 december 2007

Nu är det (snart) jul, här i vårt hus...

Nu har jag klätt granen! Lite sent enligt somliga (t.ex. mor som klär den första advent), lite tidigt enligt andra, som hellre klär den dan innan julafton. Men jag tycker att tredje advent är en utmärkt dag för granbeklädnad =). En vecka och en dag till julafton, alla klappar är avklarade (nåja, det var ju inte så många) och lussekatterna slut. Frågan är om jag orkar baka mer innan jul - jag både vill och inte vill. Det blir nog inte heller någon marsipangristillverkning, men eventuellt blir det lite mer av havre- och russingodiset som jag gjorde till Lucia. Under veckan som kommer tänker jag försöka få tag på It´s a wonderful life (den från 1947 med James Stewart) för den har jag inte sett och det ska ju vara en typisk julfilm...

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Jag klädde granen i går kväll. Det är tidigare än jag brukar vilja klä granen, men maken är lycklig och jag kanske också blir lite mindre stressad om jag får sitta i fåtöljen, smaska choklad och titta på tindrande gran... Vem vet. ;-)