04 december 2007

Uppsats, uppsats hela dan...

Eller, inte hela dan, för jag hade en basgruppsträff imorse och efter den sov jag lite till. Men nu sitter jag framför datorn och försöker skriva om Pierre Bourdieus kultursociologiska teorier*, som jag har tänkt använda som teoretisk utgångspunkt till min uppsats (om inte min handledare protesterar, vi får se hur det går). Jag var på biblioteket igårkväll och lånade en massa böcker om vetenskapsteori i allmänhet och Bourdieu i synnerhet (efter att ha läst tre kurser i vetenskapsteori borde jag kunna det vid det här laget, men icke). Tyvärr fick vi ett mail idag med formatmallen som vi ska använda till uppsatsen, vilket gjorde att jag förtjust började fippla med den istället för att läsa Bourdieu...

*faktiskt inte riktigt lika mycket dravel som jag trodde.

Inga kommentarer: