17 november 2008

How bizarre

Fick ett telefonsamtal nyss och följande konversation utspelade sig:

- Hej, det är... (vad han nu hette), jag tänkte lämna tillbaks nycklarna till stugan.
- ???
- Ja, jag har ju varit och målat eran stuga nu.
- Stuga?
- Är det inte du som är Martina R....?
- Jo, men jag har ingen stuga.
- Bor inte du i Gustavsberg?
- Nej, jag bor i Luleå. Men det finns två Martina R.... i Sverige, så du ska nog ha tag på den andra.

How bizarre. Jag har en av Sveriges ovanligaste namnkombinationer och nån ringer fel.

4 kommentarer:

Fia sa...

Coolt att få reda litet på sin namne så där.. =)

Anonym sa...

Kan det inte vara så att han ringde fel just på grund av att ditt namn är så ovanligt att han tänkte "det kan inte finnas mer än en Martina R.... i Sverige"? Jag menar, om personen han egentligen varit ute efter att få tag på hade hetat typ Maria Svensson så hade han antagligen ansträngt sig mer för att hitta rätt och inte bara ringt till första bästa.
Jag är mest förundrad över att det faktiskt finns en till med samma namn som du i Sverige. Vad är oddsen liksom?

Martina sa...

Fast hon har ett dubbel-efternamn, så egentligen är det bara jag. =)

Ja, det kan ju vara så han tänkte... och oddsen är ju inte så höga att det finns en till - men det gjorde det ju...

Anonym sa...

Det jag undrar är vart den där stugan ligger.

d.ö.m