27 november 2008

Nu vill jag ha jul!

Hallå, tomten? Eller julänglarna eller vem som nu styr över det där... nu vill jag ha jul, ok?

För att skynda på det hela har jag beställt två teer med julsmak (Lussete och Julbock), och nu ska jag sätta mig och titta igenom min julgodis-kokbok. Dessutom ska julgardinerna tvättas (men de åker inte upp förrän till första advent), och jag måste köpa ljus till adventsljusstaken, kryddnejlikor och röda band för att göra nejlikeapelsiner samt stora pepparkakshjärtan att hänga upp i fönstret - eller så kanske jag ska slå på stort i år och baka egna?

*Uppdatering* För att riktigt kunna känna julstämning har jag även beställt A Christmas Carol på DVD. Bah, humbug!

Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Jag vill ha mer jul.
Ge mig mer jul.
Tusen stjärnor som tindrar,
glitter så långt jag ser.
Av juleljus som glimmar,
vill jag ha mer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

om det är samma lussete som jag brukar köpa så är det vansinnigt gott. (allt med saffran i är för övrigt vansinnigt gott enligt mig.)

Martina sa...

Det är mycket möjligt att det är samma... företaget som gör det har dock ingen återförsäljare i Luleå, så det fick bli att beställa via nätet.

Och jo, allt med saffran är vansinnigt gott. =)

Anonym sa...

och jag köper mitt i lösvikt i en tebutik så jag har ingen aning om vem som gör det.