28 november 2008

Meh

Uppenbarligen är mina julgardiner gjorda av, tja, nåt väldigt instabilt material för nu när jag tvättade dem (nej, jag iddes inte tvätta dem förra året) och hängde upp dem insåg jag att de har krympt minst en decimeter - nu när jag mätte dem verkar de vara 205 cm långa, och jag är helt säker på att jag lade upp dem till 220 cm förra året. De har alltså krympt 15 cm!

VAD är det för skumt material? Inga tvättråd fanns det på dem heller.

*Uppdatering* Mjaha, linne och liknande material (är inte helt säker på om det här är linne, men det borde nog snarare vara en blandning av lin och bomull, eller så) kan tydligen krympa upp till 7-8 %. Så bra att det stod det på tvättmärket. *host*

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Mina julgardiner, som jag lyckades lägga upp till olika längd förra julen, hade i tvätten krympt så fint att de numera är lika långa. Tack för det! ;-)