16 november 2008

Men för i helvete

Kom hem efter filmkväll hos S&A och min skrivbordsstol saknar ett hjul. Avknäckt, givetvis, så att det inte går att laga. Nån av sluskarna har suttit sönder den. Det här är den andra stolen som gått sönder på det sättet, och den här köpte jag i slutet av augusti.

Hädanefter är min stol off limits för alla utom mig.

*Uppdatering* Jag fick ett nytt underrede till stolen av E, som hade en nästan likadan stol där "mittpinnen" (den höj- och sänkbara) var trasig. Tyvärr så kan jag nu inte höja upp stolen lika mycket som förut så nu är den lite för låg... *lägger en kudde på sitsen*

5 kommentarer:

Arina sa...

De där stolarna kan verkligen vara klena. På min billiga stol har jag knäckt 2 hjul, fick fem i reserv men de tar ju snabbt slut. Om stolen bara klarar en viss vikt borde det ju stå tycker man. När det gäller kontorsmöbler får man verkligen vad man betalar för.

Martina sa...

Jag fick inte ens med några reservhjul på den jag köpte senast (från Jula). Jag vet inte om det stod nån maxvikt på den här stolen, men det hjälper ju inte att nästan alla jag känner (som lånar min dator) väger minst 100 kg.

Arina sa...

Min inköptes på Jysk. När det första hjulet gick av efter bara några månader åkte jag dit och fick med mig en hel uppsättning hjul hem, men jag hade ju garanti. Kommer nog satsa på att köpa en dyr stol nästa gång.

Fia sa...

Oacceptabelt! Sittställning är jätteviktigt! Slå dem hårt från mig om de inte vill köpa dig en ny stol...

Karin sa...

Jag har nog haft samma kontorsstol i 6 år...