04 november 2008

Smoothies

Mixerstav är verkligen da shit, jag har börjat göra smoothies till mellanmål och kvällsmat (mycket enkelt - mixa naturell yoghurt, mjölk och frysta bär). Jag använder hallon/blåbär och lägger dessutom i lite krossade linfrön och vaniljpulver - jag köpte till slut vaniljpulver trots att det är nåt så innihelvete dyrt, det räcker ju faktiskt ganska länge för man använder inte så mycket varje gång.

Jag har också kommit fram till att mixade soppor är godare än "vanliga", jag mixade linssoppa till middag igår vilket blev mycket bättre än att äta den omixad. Jag ska även testa att göra mixad potatis- och purjolökssoppa nån dag.

6 kommentarer:

Karin sa...

Jag kan rekommendera att mixa soppor på random rotfrukter och för att lyxa till dem lite kan man ha i en klick turkisk yoghurt kryddad med ex. vitlök.

Martina sa...

Ah, det måste jag testa.

Anonym sa...

Välkommen i stavmixerklubben!

Martina sa...

Ah, mixa barnmat förstår jag? =)

Anonym sa...

ja, och vispa grädde till kladdkaka :)

Martina sa...

Aha, det går att vispa grädde med den också alltså? Good to know.