13 november 2008

Tillbaka från världens ände

Eller egentligen inte, för världens ände är ju Trosa. Eller Hässleholm enligt Herman Hedning.

Men tillbaka från en dagsutflykt i Övertorneå iallafall, där D har varit på studiebesök på Utbildning Nord och deras storköksutbildning. Jag var också med på ett hörn, som chaufför. Jag körde bil och åt mat & fika alltså. Men sista biten hem var inte rolig att köra, man känner sig lite sliten när man stigit upp klockan fem på morgonen. En Nuts for nuts crunchy bar (från mitt pocket & prassel-paket) höll mig uppe de sista fem milen eller så...

Skolan var fin, schyssta elevhem med modest hyra, god mat osv. Utbildningen lät riktigt bra, t.o.m. jag skulle kunna tänka mig att gå den. Om D går den så kommer han att få börja till våren, i april-maj nångång (så det är ju ett tag tills dess). De har bredband i alla lägenheter och rum som skolan hyr ut, så det blir nog bra...

Nu - soffan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Till våren? Ja, då hinner han börja lära sig att säga i efter alla ord.

(Exempel: Lastibilihytti).