26 april 2008

Missad simning

Eftersom jag hade en redovisning idag (igår... jag ska snart gå och lägga mig) precis den tid vi i vanliga fall far och simmar så blev det ingen simning för mig, och eftersom pappa kom och hämtade mig senare på eftermiddagen så att jag kunde komma ut på Storheden och handla på Ica Maxi så höll det på att inte bli nån promenad heller. Men när jag kom hem insåg jag att jag köpt fil men ingen müsli (guldfiskminne) - perfekt! Då blev det en promenad till Slemmis för att köpa müsli - och keso, som jag blev sugen på under promenaden - vilket är ungefär 30 minuter fram och tillbaka. Hur bra som helst. Middagen efteråt blev två tortillas som låg och skräpade i frysen, upptinade och fyllda med grönsaker, kidneybönor och keso. Mycket nyttigt, gott och framför allt mättande.

6 kommentarer:

Minellie sa...

Simning på måndag? jajjamensan! Passar efter lunch? Dvs åka kring ett kanske? Då hinner jag sova på eftermiddagen innan det är dags att åka och jobba natt igen...

Martina sa...

Det blir jättebra! Jag måste in en snabbsväng på biblioteket också och hämta ut en reserverad bok, men det tar fem minuter.

Jessica sa...

Gud vad roligt att du handlar på Slemmis: jag pluggade i Luleå, bodde på Porsön sista tiden och Slemmis var således "min" affär. Gamla goda tider!

Martina sa...

Nej vad kul! När och vad pluggade du här? Och vart bodde du?

Jessica sa...

Jag läste Samhällsvetenskapliga programmet med inriktning mot statskunskap, 1996 till 2000. Bodde (som alla andra!) först på Tuna, sen Björkskatan via Assistentvägen till punkthusen utanför kåren. Gillade Luleå, mycket, men åker tillbaka allt för sällan. Just den här årstiden är Norrbotten som vackrast, tycker jag, samtidigt var det våren som den är i södra Sverige jag saknade mest. Vintrarna älskade jag. För det var ju, eh, vinter!

Martina sa...

Jag har också bott på Tuna en sväng, men inte på Björx... nu bor jag på första ringen på Vänortsvägen. Om det är så att du är sugen på att besöka Luleå igen så kan jag erbjuda vår soffa att sova på =).