22 april 2008

Sen i lördags

Jo, jag har ju faktiskt gjort en del saker de senaste dagarna också... i lördags var det spexpremiär, Augustus 2008, även känt som Jeanne d´Arc. Gick med mamma och D (det börjar bli lite av en tradition!) och förutom att det var en del problem med ljudet för en av skådespelarna så var det riktigt bra. Dessförrinnan gick jag på kadaverlunchen, träffade lite löst folk som jag inte sett på ett tag (Stina och Lenita m. fl.) och planerade auktion av Mr F. under spexbanketten. Auktionen gick bra, har jag hört.

Istället för att gå på spexbankett (för dyrt) begav jag och D oss hem till Trekkie och Britta för att äta tacos och titta på film. Tre filmer blev det, Barbarella, en tv-film med McGyver (!) och Serial Mom, där den sista definitivt var bäst. Efter tacosarna (tacosen?) blev det te & bullar och vi kom hem vid 02.30 ungefär. Tillsammans med... tamdidam... en ny tv!

Eller ja, inte ny, men T&B hade fått en "ny" och större tv av en avflyttande kompis så vi fick deras. En 28" stereotv med dubbla scartuttag, istället för min gamla 26" monotv med bara ett scartuttag. Vi kopplade in den idag (ja, den har stått på golvet några dar) och det enda felet med den är att det inte går att ställa dvd:n ovanpå, så jag fick trixa ihop en annan och mindre tillfredsställande lösning. Nu kan man inte använda fjärrkontrollen till dvd:n eftersom den står bakom armstödet till soffan... Det måste åtgärdas, men det blir ett senare problem.

I söndags var det sedan pizza med kadavrena på Broadies; jag hade inte tänkt äta nånting egentligen, men eftersom jag fick en refund från förra årets spex (de måste ha dragit in en massa spons) tillsammans med Livingstone-dvd:n och spexdokumentären blev det pizza iallafall...

Dagens simning gick tyvärr i stöpet på grund av att simbassängen var proppfull av folk, så därför var jag tvungen att istället köpa en mjukglass på Kvantum. Årets första mjukglass har alltså avnjutits idag, det blev en våffla med chokladströssel. Nu har ju nämligen det ultimata vårtecknet synts till - kommunen sopar gatorna rena från grus!

9 kommentarer:

Arina sa...

Som det inte var nog med att du kan studera, du får ny tv också. min gamla 21-tummare måste värmas med hårtork för att fungera. Livet är bra orättvist och jag är grön av avund.

Anonym sa...

Okej, jag ska berätta om VM94-testet, först lite bakgrund.

1994 spelades fotbolls-VM i USA. Sverige var med och kom på en sensationell tredjeplats. Detta är den största svenska fotbollsframgången sedan VM 1958 då Sverige kom tvåa efter att i finalen förlorat mot Brasilien med 2-5 på Råsunda Stadion.

Testet går ut på att man frågar sitt potentiella ragg om hon minns VM94. Ifall hon gör det och har klara minnen av det är hon inte för ung. Om hon däremot inte minns något av det är hon helt klart för ung. Detta är VM94-testet. Det går säkert att appliceras på pojkar också.

Jag som vid tidpunkten var 14 år minns VM94 mycket väl. Testet utvecklades av kamrater till mig för ett par år sedan som ett alternativ till att fråga om damers ålder.

Angående lördagens danser: Det var trevligt.

Martina sa...

Arina: ja, livet är hårt. Jag misstänker att du bort i helt fel del v landet, annars hade du kunnat få min gamla =).

Mr F: Aha, ja, då klarar jag det för jag såg till och med några av Sveriges matcher =). Dock inte bronsmatchen. Jag var 12 år vid tillfället i fråga.

Anonym sa...

Det är ju visserligen bra att veta att du klarar VM94-testet, men eftersom du redan är hyggligt upptagen så ingår du inte i den potentiella målgruppen för testet. Alltså, det används mest för att pejla av nya bekanta. När man väl fått ett namn eller så kan man lätt kolla upp ålder med birthday.se.

Jag såg nog alla Sveriges matcher trots att de gick mitt i natten. Jag minns speciellt åttondelsfinalen mot Rumänien som vi såg på ett norskt vandrarhem i Lillehammer. Norsk bisittare var den nyligen utslagne norske förbundskaptenen Egil "Drillo" Olsen som inte försatte mycket tid att klaga på Sveriges spel. Men vi vet alla hur det slutade: Sverige brons, Norge ut efter gruppspelet.

En helt annan grej. En av sopranerna i kören hade spenderat hela helgen med att spela WoW. Hon klagade över ungdomarnas svårbegripliga språk och att de skrev för fort för henne att hänga med. Hon sa att hon hade level 30 (tror jag det var). Är det bra?

Martina sa...

Nej, level 30 är ganska lågt. Level 70 är det högsta, och sen beror det ju på vilket gear man har (om man har dåligt gear så är man ju uppenbarligen sämre en nån som har bra gear). Det där är en hel vetenskap...

Fia sa...

Wow är det vår där uppe nu? Har ni tappat snön än? Låter som att det händer en hel del kuliga saker där i a f...

Martina sa...

Nej, snö finns det kvar fortfarande men den är smutsig och lite slaskig... snart blir det att låsa in sig hemma i en vecka eller så medans den smälter bort, så man slipper simma när man ska nånstans.

Fia sa...

Men det är ju jättebra om du simmar fram, då behöver du inte åka till badhuset och simma! =)

Martina sa...

Mja, jag föredrar nog badhuset =)