14 november 2009

Diverse

Idag (fredag) har jag fixat lite julklappar som jag hoppas kommer att funka. Eftersom jag inte har särskilt gott om pengar så försöker jag lägga så lite som möjligt på julklappar, men jag vill ju ändå försöka hitta nåt som passar mottagaren - och alla som känner mig vet ju att jag helst ger bort böcker... 'nuff hints.

Förresten, har ni sett nya "V"? Det har kommit två avsnitt än så länge, jag tycker att det verkar lovande. Morena Baccarin (Inara från Firefly) ser verkligen annorlunda ut med kort hår, och det är mycket skumt att se henne i en "ond" roll. Lite besvärligt är det förstås att vi nu ökat på veckans tv-serier med ytterligare en... och när Leverage börjat om igen så kan det bli lite tight om tid om inte Dollhouse hunnit sluta.

Den ömma modern har varit på lägenhetsjakt på Porsön i ett par månader och nu har hon slutligen bestämt sig för att tacka ja till en precis likadan trea som vi har, längst bort på "mitt" område. När flytten blir vet jag inte riktigt... nån gång efter 1 januari. Mor försäkrar att hon inte kommer att hälsa på för ofta, och D säger att vi kan ju alltid låsa dörren i värsta fall. =)

Inga kommentarer: