01 november 2009

Festen

Igår var det då Halloweenfest på BC3 (men det blir inga bilder, för jag glömde att ta med kameran). Det blev lite stressigt med att fixa dekor & dukning, för vi kom dit en halvtimme senare än det var tänkt och gästerna kom en halvtimme tidigare än det var tänkt...

Det var ju då filmtema på maskeraden, jag var Enid från Ghost World (en film som i princip ingen har sett och det var bara två personer som kunde lista ut vem jag skulle föreställa). D var mördaren från Jag vet vad du gjorde förra sommaren, med regnrock, sydväst - det är ingen som säljer sydväster nuförtiden! han hittade till slut en på Granngården, och då hade han letat i hela stan - och krok. Andra minnesvärda filmkaraktärer var Ash från Army of Darkness, Silent Bob, Sally och Jack från Nightmare Before Christmas, princess Leia, Darth Maul, Maja Gräddnos (fast finns Pelle Svanslös som film eller är det bara den där julkalendern som gick för ett par år sedan?) och greve Dracula.

Menyn var pumpasoppa och portionsbröd till förrätt, lammfärsbiffar med ugnsstekt potatis och tomatsås till huvudrätt och äppelpaj med marsansås till efterrätt. Dessutom hade vi köpt chips, ostbågar och sex kilo(!) smågodis - färgkoordinerat, förstås - att ha som snacks. Det ingick en öl eller cider till maten dessutom, så jag drack en cider och resten av kvällen blev det White Russians. Jag vet inte hur många, men trots att jag kände mig rätt tipsy så mår jag oförskämt bra idag så det kanske inte blev så många i slutändan - en av fördelarna med att dricka väldigt sällan. Man blir billig i drift.

Men kahluaflaskan tog nästan slut, visserligen en liten (500 ml) och på 3 personer, men ändå. Samma med halvlitersflaskan med vodka.

Eftersom vi är gamla och slitna nuförtiden började folk baila redan vid 01.30-02, så då gick några av oss hem till Kindfalk (tillsammans med en del av chipsen, ostbågarna och smågodiset) och snackade skit till 5 på morgonen. Jag gick och la mig 05.45 och vaknade 13.30, med bara lite huvudvärk men helt utan illamående. Fantastiskt.

Nu ska vi gå och köpa pizza.

3 kommentarer:

jessicab sa...

Åh, jag har också varit Enid på en maskerad (med serietema, den kom ju som seriealbum först). Hade en hel flaska svart sprayfärg i håret, det tog tid att få ut sen. Men det var faktiskt många som fattade vem jag var!

Mor sa...

Va Inga bilder?! *besviken* Och visst menar du hon med Raptor-tröjan va?

Martina sa...

jessicab: jag var inte fullt så ambitiös när jag klädde ut mig (jag valde enid bl.a. för att jag lätt kan likna henne, med rätt kläder och glasögon, och för att det är ganska nära min egen stil) och det verkade som att väldigt få på festen hade sett filmen ö.h.t...

Mor: ja, kameran blev ju kvar hemma. Jag glömmer alltid bort att jag äger en.

Jo, precis, hon med raptor-tröjan.