23 december 2009

Dan före dan

Det är dagen innan julafton, och idag tänker jag göra följande: ingenting. Det är tolerabelt städat hemma, dvs. inte skinande rent men sluskarna som ska vara här på julafton (medan jag är hos mormor) överlever nog en och annan dammråtta och lite grus i hallen. Nötskålen är påfylld och whiskeyglaset - jag hade ingen annan bra behållare - med polkagriskäppar också, annat julgodis tar de med sig själv och jag behöver inte göra nån julmat att ta med till mormor, vad jag vet iallafall.

D ska göra revbensspjäll till sluskjulen och ikväll ska vi gå förbi P och låna hans bilnycklar, eftersom mor tappat bort sina så lånar jag P´s bil över julen. Har vi tur så har han en färdiggriljerad julskinka för avsmakning när vi kommer dit. ;)

1 kommentar:

Fia sa...

Mmmmm gottgottigottgott!