09 december 2009

Handlat

D ville köpa en usb-sticka på Elgiganten så vi traskade dit idag och när vi ändå var iväg så passade vi på att gå till Kvantum och köpa glögg och pepparkakor till Luciafikat bl.a. (Den här veckan har de nämligen Tindraglögg på extrapris.) Dessutom köpte jag diverse julgodisingredienser: riven kokos (fast det var mer bara för att det var erbjudande på det också, och kokos är alltid bra att ha hemma), mörk blockchoklad, valnötter och Marabou Vinterchoklad. Jag tänkte göra Fyllda nötter som jag hittade "recept" till på en blogg nånstans - tryck ihop två valnötshalvor med en kula mandelmassa emellan och doppa till hälften i mörk choklad. Det lät ju inte alltför avancerat. Om jag ids ska jag göra fudge på Vinterchokladen tänkte jag, en enkel variant med kondenserad mjölk. Men nu hittade jag ju faktiskt polkagriskäppar och även Cloettas nya pralinask, en ny konkurrent till Aladdin och Paradis, så vi får se hur mycket julgodis jag kommer iddas göra.

Senare i veckan ska jag baka mer lussekatter, och då tänkte jag göra saffranssnurror med en "ny" fyllning - i vanliga fall så fyller jag dem bara med smör och mandelmassa, men i en annan variant jag hittade så var det även rivet apelsinskal och lite pressad apelsin.

Och på söndag är det Luciafika från kl 15, det kommer ni väl ihåg?

2 kommentarer:

mor sa...

apselut!

Moa sa...

Det gör jag gärna, när vill/har du tid ?=)