16 december 2009

Lämnat lägenheten

Idag har jag faktiskt lämnat lägenheten som hastigast, jag var tvungen att köpa frimärken och posta julkorten. Naturligtvis är det rekordkallt - med tanke på att det hittills varit mer eller mindre plusgrader hela december så är -16,5 rekordkallt - men jag byltade på mig (nåja, vinterjackan, halsduk, mössa och vantar, det är att bylta på sig när man gått i höstjackan och utan mössa och vantar fram tills nu) och vågade mig ut. Det var ganska skönt att vara ute i kylan, men det kommer jag nog att straffas för på ett eller annat sätt innan jag tillfrisknar (är nu i "hosta upp lungorna och snörvla som fan"-stadiet, förmodligen var det inte halsfluss ändå för det ger tydligen inte hosta och snuva, utan det måste ha varit en ovanligt ondsint förkylning med både halsfluss- och öroninflammationssymptom).

Igår blev det pizza till middag och The Incredible Hulk, tvåan med Edward Norton, som kvällsunderhållning. Idag blir det nog skink- och broccoligratäng och, om jag är pigg nog, de senaste avsnitten av Dollhouse. Nu ska jag iallafall lägga mig i soffan några timmar.

Inga kommentarer: