14 december 2009

Halsfluss och högre aktivitetsstöd

Det halsonda som låg och lurade i helgen är troligen halsfluss, det har jag kommit fram till efter att ha googlat lite. Jag har varit febrig av och till, har ont i halsen/svårt att svälja samt att halsmandlarna är svullna (jag ser alldeles puffig ut). Jag tror nog att jag ska ta det där vaccinet ändå, jag skulle aldrig orka med att åka på svininfluensa... men jag måste bli frisk från det här först.

Idag fick jag brev från försäkringskassan, jag fattade inte varför först men när jag tittade lite noggrannare på siffrorna så verkar det som att ersättningsnivåerna för aktivitetsstöd har höjts. Från 7 december får jag hela sju kronor mer per dag, dvs. 140-160 kr mer i månaden beroende på antal dagar jag får ersättning för. Ja, det var ju trevligt, om än lite oväntat...

2 kommentarer:

Moa sa...

plötsligt händer det :)

Fia sa...

Poor thing!