18 december 2009

Jultrött

Jag börjar känna mig lite jultrött faktiskt. Jag vet inte om det är för att jag är/har varit sjuk nu ett tag, men det känns definitivt som att jag tagit ut mig för mycket med julen redan, med Luciafikat och allt (fikat var förstås väldigt trevligt, så jag klagar inte på det). Men jag är faktiskt inte så pysslig av mig och nu känner jag en klar överdos av julmusik, julfilmer (ja, faktiskt) och julpynt. Jag överväger t.o.m. om jag kanske inte ska plocka fram den stora julgranen i år utan bara ha en liten - jag har en sån där bordsgran kvar från när jag bodde i en betydligt mindre lägenhet nämligen.

Julgodis ska vi bara inte tala om. Jag har inte gjort något i år och det kommer inte heller bli nåt gjort för det har jag verkligen ingen lust med. Jag känner mig inte så lockad av julmat heller just nu, utom kanske prinskorv och några köttbullar med rödkål och en knäckemacka med julskinka och senap. Kanske lite sill och gravad lax också. (Men det skulle ju bli ett väldigt ekonomiskt julbord, iallafall...) Fast nu är det ju inte jag som ska fixa allt det där, utan mormor som är överlycklig över att vi äntligen firar jul hos henne i år så hon kommer antagligen gå helt OTT.

Ja ja, vad är väl en bal på slottet och allt det där.

Inga kommentarer: