20 januari 2010

Äntligen!


Tjoho! Jag kom mig äntligen för att byta gardiner i köket, bort med julgardinerna, in med vårgardinerna. (Visst känner du igen dem, Fia?) De runda blå (eller svagt blågröna i verkligheten) tabletterna köpte jag igår på Hemtex, 9 kr styck. Bra rea.


Jag var också på Indiska och shoppade kuddar till soffan - vi hade bara två som gick i grönt och man måste ju ha många kuddar! De röda julkuddarna har nu fått flytta ut till förmån för de två gamla helgröna och de här tre underbart färggranna (nåja, men jag ville inte utsätta D för alltför mycket färg. Han tyckte att han fick huvudvärk bara av de här tre). Den runda kudden är till och med redesignad, dvs. återvunnen. Den är gjord av stuvbitar som blivit över från annan produktion.

Nån dag ska jag byta gardiner i vardagsrummet också. Och dammsuga och skura, för det har jag fortfarande inte gjort sen nyår...

6 kommentarer:

Minellie sa...

Det första jag såg när sidan öppnades var den runda kudden =) en sån vill jag också ha!!!

Måste nog sy ett par sånna til vår soffa också ;)

Martina sa...

Kostar annars bara 149:- på Indiska, för oss som inte är så mycket för att sy. =)

Fia sa...

Det är ju min bakgrund! =)
Jag tycker du har lyckats fynda riktigt bra. Jag ska nog också köpa litet grönblåa kuddar å liknande, behöver litet ombonad..

Martina sa...

Inte bara det, det är dina gamla gardiner. =)

Fia sa...

Kommer inte ihåg... men de är fina där iaf! =) hur kommer det sig att du fick dem?

Martina sa...

Jag tror att det var för att T inte gillade dem plus att de inte passade i lägenheten när ni flyttade ihop.