14 januari 2010

Önskelista igen

Sånt som inte är böcker eller filmer.


En Ergorapido-dammsugare. Färgen är inte så viktig, men jag gillar Pastel green, Antique steel och Cassis. (Finns på t.ex. Elgiganten.)


Memories of the Future Mug


En Kenwood FP925 matberedare.


Iittala-skålar, både den större (15 cm) och den mindre (12 cm) modellen. Färger jag gillar (av de jag hittat) är röd, grön, äppelgrön, mossgrön, sand, hallon, lila, blå och rosa/oliv. (Tokhäftig färg - den är rosa eller grön beroende på vilket ljus det är!) Tror att den ska finnas i brunt också, jag har iallafall sett en brun på Duka eller var det nu var. Den var också snygg.

Ja, egentligen alla färger utom svart och frostad - dvs. de som inte är genomskinliga. Den i klart glas är väl inte heller så jätterolig.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Huset Elliot fick följa med mig hem från IcaMaxi idag. Det var visserligen några tjugor dyrare än att beställa via cdon, men då fick jag den i näven direkt... ;-)

Martina sa...

Mm, jag får se om jag ids vänta på att kanske få den i födelsedagspresent eller om jag kanske måste köpa den själv innan jag fyller år... =)