10 januari 2010

Så praktiskt

Av en ren slump visade det sig att senaste gången jag bokade tvättid (istället för att bara tvätta på nätterna, alltså) var den 10 december. Pluppen satt alltså kvar på den 10:e, dvs. idag - vilken tur, för jag hade ju tänkt tvätta idag. Eller rättare sagt, jag MÅSTE tvätta idag.

Irriterande nog så blev det ju varmt helt plötsligt, jag som hade tänkt slänga ut täcken och kuddar på frysning (döda kvalster). Jag slängde ut dem iallafall, det kan ju inte skada, men det hade ju varit bättre om det var -20. Det kanske blir ordentligt kallt igen i vinter, då ska jag slänga ut dem igen.

Jag har även vattnat blommorna och överväger om jag kanske ska dammsuga och skura i sovrummet. Nog för att det behövs dammsugas och skuras i hela lägenheten men det finns gränser för vad jag ids göra på en dag.

Kanske, kanske att jag ids byta gardiner i köket också...

Inga kommentarer: