07 januari 2010

Sömnlös

Det här är nog den värsta natten hittills (jag har slut på min kvällsmedicin, dvs. den som gör att jag kan somna), jag har nog sovit hela tre timmar om ens det. Dels för att jag inte kunde somna till att börja med, sista gången jag såg på klockan var den 02.45 och sen låg jag vaken åtminstone en halvtimme till efter det, och sen också för att jag vaknade till vid sisådär 06.40 och då hade grannen slagit igång radion (eller tv:n, jag vet inte) vilket hörs extremt tydligt i vårt sovrum. Jag skulle naturligtvis upp mitt i natten också eftersom jag ska lämna in fåtöljen på lagning idag men jag hade kunnat sova till iallafall 08.30 OM jag hade lyckats somna om. Men det gick ju inte, trots öronproppar.

Jag gick förresten och la mig omkring 23.45, men det hjälpte ju inte.

4 kommentarer:

Minellie sa...

Ett litet tips; Jag vet inte om det funkar för dig, men jag brukar bytra öronpropparna mot talbok... Det dränker utomstående ljud och även mina egna snurriga tankebanor. Jag har märkt att jag somnar skitfort om jag bara kan stoppa tankespiralerna!! Det negativa är att jag inte kan sitta still o lyssna på talbok utan att somna numera ;) måste pyssal med något eller promenera när jag faktiskt vill lyssna på berättelser och veta vad som händer, blir ett evigt spolande fram och tillbaka annars!

Fia sa...

Usch vad jobbigt. =/
Själv kan jag inte hålla mina ögon från att trilla ihop om kvällarna, är så trött från jobbet och så evinnerligt leds på Ghormenghast. Kassare bok får man leta efter, du behöver inga sömnpiller alls om du läser den...

Martina sa...

Mja, jag kan ju inte somna med talbok i öronen, jag kommer ju att krossa mp3-spelaren i sömnen i så fall...

Det hjälper inte heller med en riktigt tråkig bok, tyvärr.

Minellie sa...

Jag sticker in spelaren under bäddmadrassen allra högst upp under kudden ;) När jag vaknar har jag antingen inga proppar i öronen ländre eller så har jag ryckt ur sladden, borde kasnke skaffa trådlösa lurar... *haha* kan inte påstå att jag sover särskillt lugnt, men jag sover! Synd om dig!! Allt blir så förbenat jobbigt när man inte får sömn, och det finns inget sämre tillfälle att analysera världen än på natten... Håller tummarna för att du får ny medecin snart eller att du får sova bättre ändå!! KRAM!