18 juli 2007

Biobesök

Jaha, så har man sett Transformers. Filmen i sig var hyfsad - knappa tre autobots av fem möjliga - men eftersom jag inte har någon tidigare relation till serien eller leksakerna så var det inte nån big deal för mig. Dock var den ju ganska humoristisk på sina ställen och hade coola specialeffekter, och så var det ju ett stort plus att rösten till Megatron gjordes av Hugo Weaving =), a.k.a. Agent Smith/Elrond/V. "Mister Baggins..." Den hade nog kunnat kortas av en hel del, speciellt fightscenen i slutet var alldeles för lång. Jag gillade dock den lilla "mobil"-boten som sprang omkring i sin lilla glaslåda och sköt minipansarskott (ni förstår när ni ser den). Chiuahuan var också ganska söt när den kissade på en autobots fot =) - "It seems you have a rodent infestation. Shall I terminate?". En störig sak var annars den übersnygga blonda tech-tjejen - det känns så typiskt att de alltid försöker göra en "jag är inte bara smart, jag är snygg också"-grej när det gäller techtjejer. Medan killarna ser ut som fullständiga nördar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi nördkillar kommer ta över! :p

Martina sa...

And I like it! ;)