21 juli 2007

Nej till aspartam

Jag och D har hittat en ny läsk som är klart värd att rekommendera; Apotekarnes har kommit med en läsk helt utan tillsatt socker - och hör och häpna, även utan sötningsmedel! Den består istället av 10% fruktjuice och allt socker (ca 8%) kommer från frukt. Finns i 1,5-litersflaskor och jag har sett tre smaker hittills; hallon, päron och apelsin/passionsfrukt. Päron var jättegod, hallon helt ok och apelsin/passionsfrukt har jag inte testat än. Förmodligen är den här läsken minst lika onyttig som vanlig läsk men den känns iallafall inte lika äckligt söt =). Och att den inte heller har någon äcklig bismak av aspartam är ett stort plus. Får hoppas att den även kommer i halvliterflaskor snart...

Och förresten, Sommarchipsen var jättegoda.

1 kommentar:

Fia sa...

Jag tror jag vet vilken läsk du menar, och om jag har rätt så tror jag oxå det är på extrapris på kvantum just nu.. skall kolla in i saken, låter bra med läsk utan aspartam! =)