15 juli 2007

Solbränna

Jag har drabbats av solbränna! Detta är i mitt fall inte något att gratulera till, eftersom jag dels blir tjusigt rödbränd och dels faktiskt tycker om min bleka hy... dagens utflykt till Hägnan erbjöd tydligen alldeles för mycket sol, vilket gör att jag nu är röd i urringningen, nacken och på armarna, dvs. där min top inte skyddade mot solen. Förmodligen ansiktet också men eftersom jag precis kom ut ur duschen är det svårt att bedöma.

Troligen har jag också drabbats av solsting, känner mig lite luddig just nu. Det kan också ha att göra med kvällspromenaden i det fuktiga vädret. Får hoppas att det börjar åska eller nåt snart så att det inte är så tryckande längre.

5 kommentarer:

Sooz sa...

Jag kände mig så vis och duktig när jag kom hem UTAN solbränna för en gångs skull. Allt tack vare solskyddsmajonäs :)

Fia sa...

Haha, I pity ni typ 1-2 personer som inte klarar av att vara ute i solen.. själv börjar jag få en fin solbränna.. ;) PS. Om du undrar vad jag menar med typ 1-2 så kan du kolla på hudtypsbeskrivningarna på apoteket.. =)

Martina sa...

Men jag vill inte bli solbränd och tycker om att vara en typ 1-2...

Minellie sa...

Då tycker jag att Marty borde införskaffa, och använda, ett sånt där härligt litet solparasoll á la överklassdam för nåt 100-tal år sedan =)

Praktiskt, egen skugga, slipper solbränna, och kan vara rätt snyggt! Det skulle kanske passa Sus stil ännu bättre... matcha kläderna med ett coolt svart spetsparasoll kanske!! =) Då behöver ni aldrig mer bäva över att råka glöma majonäsen...

Fia sa...

Det var inte en dum idé ;)