26 juli 2007

Stora städdagen

Eftersom jag är ledig idag var jag tvungen att göra nåt vettigt, så idag har jag städat (ok, först sov jag till 12 och satt framför datorn en stund, käkade frukost i lugn och ro och läste lite, men sen städade jag). Sovrummet började jag med redan i förrgår, då plockade jag ut alla böcker i bokhyllorna och dammtorkade bakom dem + dammsög. Idag bytte jag sängkläder och rensade ut mer i garderoben. Dessutom städade jag vardagsrummet (vad jag önskar att vi hade en piskställning ute på gården! Vet inte hur jag ska få rent vardagsrumsmattan ordentligt annars) och köket (disken som är kvar lämnar jag nog till D, eller tar senare). Badrummet hinner jag inte med idag, och inte arbetsrummet heller, för nu måste jag gå och duscha och sedan ska jag hämta upp F efter jobbet och gå på stan med henne. Ska väl bli lite småsaker köpta, ny mascara bland annat, och så ska jag bort till Röda korset och lämna in min kasse med avlagda kläder.

Inga kommentarer: