21 oktober 2008

Apropå matlagning...

Jag är uppenbarligen inte betrodd i köket. "Jag tänkte steka på lite isterband", sa jag. D rusar upp: "nej, jag gör det". Jaha? Jag tror nog att jag är förmögen att steka isterband. Men nähä, gör det du då.

Idag har jag förresten testat att göra onigiri med fyllning av ägg och majonäs. Tror dock att de kommer att smaka lite för mjäkigt, inte tillräckligt salt helt enkelt. Jag vände två stycken i furikake med äggsmak (det luktade dock ungefär som fiskmat, jag hoppas att det inte smakar så), två i sesamfrön och två fick bara några noriremsor som dekoration och "handtag". Nu ska jag bara komma på något mer att stoppa i bentolådan till imorgon. (Jo, jag gjorde sex onigiri - två små och fyra stora - men jag tänker inte bara äta onigiri. Det blir kanske två. Färre om jag inte gillar dem...)

5 kommentarer:

Fia sa...

Danne kanske ville vara... ensam... med isterbanden? ;)

Martina sa...

Nja, men han är ganska överbeskyddande gentemot sin gjutjärnsstekpanna... han anser att jag inte tar hand om den ordentligt när jag lagat nånting i den.

Fia sa...

Vad vill han att du skall göra då? Ta ut den för en middag och bio? =)

Martina sa...

Diska ur den ordentligt utan diskmedel och smörja in den med matolja. =)

Fia sa...

Det lät litet snuskigt...