12 oktober 2008

Nu blev jag lite irriterad här

... jo, det är ganska lätt att göra mig irriterad. Men ändå.

Nu har jag stött på några bloggar som kommenterat skilsmässan mellan Katrin och Alex Schulman (gifte inte de sig alldeles nyss?), och faktiskt även omakat mig med att läsa Katrin Schulmans (eller Zytomierska, som hon heter nu igen) krönika om sin skilsmässa. Och jag stör mig nåt enormt på det hon skriver.

Så det enda viktiga i ett förhållande är att man har (bra) sex, eller? För det är, basically, det hon skriver. "Elden kan slockna, och då är det bästa att hälla vatten på den lilla låga som finns kvar". Och gå vidare, så att man inte behöver "nöja" sig med att inte ha sex på månader. Bättre att göra slut än att skapa en "genomsnittlig eldslåga" med sexrådgivning, lite porr eller besök på swingerklubb.

Well, I´ve got news for you: när man gör slut, och hittar en ny - ja, då kommer man att vara i precis samma situation med den nya partnern om precis lika lång tid. Inse faktum. Sex är likadant, oavsett vem man har det med. En ny partner kan vara spännande ett litet tag - tills han inte är ny längre. Om man inte kan acceptera det, ja, då är det partnerbyte var tredje månad som gäller.

Ett förhållande behöver inte bygga på någon "eld" för att hålla; det viktiga är om man trivs tillsammans. Så den dag man inte kan komma på nånting att prata om, ja, då kan det vara läge att börja fundera. Men bara för att sexet går på slentrian (eller inte blir av alls)? Nä, knappast.

1 kommentar:

Fia sa...

Irriterar mig faktiskt också på Katrin, hon verkar vara en sån där person som fortfarande är fjorton i huvudet fast hon börjar närma sig trettio... klarar inte av sådana!