27 januari 2009

Dagens parmiddag

Vi passade på att bjuda över L & M på parmiddag ikväll eftersom L flyttar om några dagar (och M om ett par månader). Kvällens meny inkluderade en spännande nyhet: svart quinoa, som varken D eller jag hade ätit tidigare.

Maten såg alltså ut som följer (nope, inga bilder, jag tänkte inte alls på att fota): svart quinoasallad med babyspenat, pärltomater, rödlök, sockerärtor och fetaost, ugnsstekt kyckling, stekt halloumi, hummus, kall yoghurtsås och oliver på sidan om. Fruktsallad till efterrätt, och sedan butterkaka som L & M hade med sig till kaffet. Och choklad på det - som vanligt tog vi fram den choklad som vi hade hemma, och den här gången tog faktiskt nästan allting slut! Nu finns det bara lite eguale-choklad med cappuchinosmak kvar.

Till chokladen blev det allmänt skitsnack fram tills typ... nyss (klockan är nu 01.26, *piip*), och nu är jag törstig, trött och känner mig lite småhes. =)

Det var hur som helst trevligt och vi får väl göra om det om ett par år - om det nu blir så att vi flyttar söderut vi också. ;)

2 kommentarer:

Minellie sa...

Tackar för senast!! Mums.. det var mycket gott alltihopa och snyggt att titta på också =) Och trevligt med lite skitsnack också. Jag har snackat alldeles för lite skit på sistone, i alla fall sånt här riktigt småsnack till långt in på småtimmarna...

Martina sa...

Ja, visst såg den väldigt fin ut?