29 januari 2009

Köpstopp!

I år ska jag betala 12945 kr till CSN. Ungefär 3200 kr/kvartal alltså. Detta medför följande: spara pengar.

Alltså inför jag fr.o.m. idag KÖPSTOPP på allt som inte är direkt nödvändigt (till nödvändigt hör mat, förbrukningsartiklar som schampo, diskmedel, toapapper, frimärken etc. samt mediciner). Undantag från köpstoppet är:
  • En bok som Fia ska köpa åt mig på SF-bokhandeln i Malmö (hon skulle nämligen ha köpt den redan i, hm, tisdags tror jag att det var, men SF-bokhandeln hade inte den inne då).
  • Jag fick ett presentkort på Gina Tricot i julklapp, och om jag mot förmodan skulle hitta nåt där som täcks av presentkortet (200 kr) så kan jag köpa det.
  • Icke-prylar som bio och mat på stan är ok inom rimliga gränser (högst en gång/vecka). Eller om nån annan betalar. ;)
  • Jord och eventuella krukor till mina kryddörter, samt till mina andra blommor om de behöver planteras om, måste jag också skaffa. Kryddörter är dock en investering inför framtiden.
  • Eventuellt, om jag känner att jag har råd, ett 4-månaders träningskort på STIL. Jag vill börja med gruppträning igen, inte bara simning.
Köpstoppet upphör preliminärt 1 juni, men går det så bra som jag hoppas att det kommer att göra så fortsätter jag längre än så.

Inga kommentarer: