23 januari 2009

Organisera i teskåpet

Det har jag gjort idag, lite grann iallafall. Jag köpte After Eight-te på Teshoppen idag efter simningen och det var ju tvunget att få en egen burk (vilket betydde att jag var tvungen att diska ur en som jag tömde på Genmaicha häromdan), samtidigt som jag även hällde över Sussis specialblandning (kamomill och lavendel) i en av mina 50 grams-burkar och etiketterade den.

Icas I love Eco-te med citron- och gräddsmak, som inte var särskilt gott, åkte i "nödfallsburken" (dvs. en burk med tepåsar av mindre goda sorter som kan vara bra att ha i händelse av krig eller annan nödsituation då televeranserna stryps). Nu ska jag bara dricka upp det sista av Book of Love-teet, sen kan även teet jag fick av lillasyster i julas få en egen 50 grams-burk... förutsatt förstås att jag inte hunnit dricka upp det tills dess. Halva påsen är redan borta. Annars hade det inte rymts i en 50 grams-burk.

Nu ska jag bara lyckas göra mig av med Friggs Nyponte och Orientalisk kanel, samt Lusseteet, för ingen av dem var sådär jättefantastiska... Och sen kan jag nog köpa mer te utan att D suckar djupt varje gång. ;)

2 kommentarer:

Minellie sa...

18 på måndag funkar jättebra! Att hålla svampen på avstånd är viktigare än tomaterna så hela småttingar går hur bra som helst (även stora bitar utan kärnor går bra i salalder och liknande och passerade/finkrossade tomater i mat funkar. Det är tydligen bara de färska som är onda och dåliga varelser)

Orientaliskt kanelte lätt gott, jag kan hjälpa dig att dricka upp lite sånt på måndag ;)

Martina sa...

Utmärkt. =)