25 januari 2009

Stor frustration och en hel del äckel

Idag har jag inte kunnat komma in på Blogspot, av ingen anledning alls, och jag trodde först att det var Blogspot som hade problem men det var det tydligen inte... så D har suttit hela dan och slitit sitt hår vid min dator för att försöka lista ut vad som var fel. Nu verkar det vara fixat. Jag vet inte riktigt vad felet var, men eftersom det fungerar...

Men det slutade ju naturligtvis inte där, å nej. Jag tänkte göra ugnspannkaka till middag, för att göra av med mjölken som hade passerat bäst före-datum... det var ingen fel på mjölken, men MJÖLET! Det var (usch, jag kan nästan inte skriva det för jag tycker att det är så äckligt) larver i det! Minst två stycken, för det var vad jag hittade i smeten. Gnnnk... nu kliar det över hela kroppen av psykosomatiskt äckel.

Alla öppnade mjölpåsar åkte förstås ut, och jag ska vara mycket vaksam nästa gång jag använder havregryn eller müsli. (Eller borde jag slänga dem också?) Nu blir det inget mer mjöl här hemma om jag inte ska baka så mycket att en hel påse går åt... Jag skyller faktiskt på det ekologiska mjölet! Det var det som blev angripet, och jag har aldrig råkat ut för det förut - och aldrig köpt ekologiskt mjöl av det här märket (AXA Kornkammaren) förut heller.

8 kommentarer:

Anonym sa...

släng allt! och gå sedan på loppis och införskaffa gamla kak-/kaffeburkar i plåt att stoppa de nya påsarna du köper i. svält ut odjuren helt enkelt!

Fia sa...

Uschiamej vad trist!

Anonym sa...

Fibrer gumman, fibrer ;-)

å Hahaha Nu blir det inte roligt för AXA Kornkammaren

Maud/En bok om dagen sa...

Åh, jag lider med dig! Jag hade ju också kryp hemma för ett tag sedan... Enda fördelen är att man får det jäkligt rent i skåpen då!

Anonym sa...

lene: haha, jag minns det som igår när du bakat en fantastisk hallonpaj som även råkade innehålla en jordlöpare. fibrer :)

Martina sa...

Haha, ja, jag minns Simon Jordlöparen i hallonpajen också. =)

Fia sa...

Yuck!!!

Anonym sa...

Städastädastäda och sen in med ALLA mjöl-, havregryns- och ditoförpackningar i plastpåsar! Ingen mat till odjuren och inga larver i ditt mjöl!