15 januari 2009

Hemmagjord müsli

Nåja, inte hemmagjord direkt men iallafall med ingredienser som jag själv valt ut, det har jag beställt från Saltå kvarn idag. De har börjat med en funktion där man kan plocka ihop sin alldeles egna müsliblandning, ge den ett egenhändigt komponerat namn och, om man vill, få hem den i en snygg plåtburk (fast det blev dyrare, så jag valde "refillförpackningen").

Min müsliblandning blev en fiberrik historia med en grov basblandning, bovetecornflakes, amarantpuffar (jag har ingen aning om hur såna smakar, men det blir nog bra), linfrön, pumpakärnor, valnötter, torkade aprikoser, blåbär och fikon. Det kommer att bli en fantastiskt god blandning, det är jag säker på. ;) Om 3-5 arbetsdagar kan jag smaka på den och avge omdöme!

Billigt är det inte, 74 kr inkl. frakt gick det på för 380 g... Men jag kategoriserar det som vardagslyx. Dessutom är alla ingredienserna ekologiska och många är dessutom biodynamiska.

Apropå müsli, är det nån som vet om det finns nån mataffär i Luleåområdet som har Risentas "blanda själv"-müslisortiment?

Inga kommentarer: